måndag 2 november 2009

newyork three

frukost3 På Upper east side hittade vi inget Starbucks, så det fick bli ett (himla mysigt) italienskt litet café. Inte helt tokigt ändå alltså! Sen var vi redo att ta oss an storstan i strålande solsken (och alldeles för mycket värme för vad min resväska hade att erbjuda..).
central3
Efter spring i de finaste affärerna flanerade vi runt Central Park ett tag. Solen sken och småpojkarna lärde sig kasta amerikansk fotboll med sina pappor. Precis som på film! Men min pappa jagade ekorrarna..
fifth3
Alla andra bestämde sig för att ta sig an fifth avenue, så när vi kom dit var det kö på trottoarerna. Kändes det som iallafall! Jag är väl helt enkelt inte van vid så mycket folk. Eller så stora gator, eller så höga hus...
italian3
Litet missöde i Chinatown där det tänkta middagsstället var stängt pga bröllop, så vi tog oss några kvarter bort till Little Italy istället. Blev alldeles finemang det också faktiskt! Pasta och tiramisu, precis som det ska vara.
empire3
Kvällen avslutade vi högt över alla tak, i Empire State building. Tror aldrig jag har sett så mycket ljus förut! Och stan tog liksom aldrig slut, åt något håll. Åh, vilket ställe alltså.


New York dag 3.

1 kommentar:

Sofia sa...

Åh jag blir helt lycklig i hjärtat när du skrev om promenaden! Din höst/vinter kommer bli helt underbar! Jag känner det på mig :):)

NEW YORK; VILL DIT IGEN!!!