fredag 6 november 2009

newyork four

ferry
Tog med oss (ännu en oslagbar) frukost från givet Starbucks på metron ut till färjehuset. Blev en sväng ut på vattnet till Staten Island och tillbaka, för span på Frihetsgudinnan (pytteliten!) och så skylinen på tillbakavägen. Ganska mäktigt ändå.
china
Ännu en sväng genom, min favorit, Chinatown. Denna gång stannade vi för lunch, på det mest märkliga ställe jag sett! Kan iallafall säga att jag aldrig ätit godare kinamat. Någonsin. Promenad tillbaka genom finance district och avslutade shoppingen på Forever 21. Även det en upplevelse!
hrc4
Hann bara pusta ut en liten stund innan jag svidade om till passande discotröja och så blev det middag på Hard Rock café. Hamburgarna där var nog det närmaste amerikansk mat vi åt på resan tror jag.
musikal
Hann med en till musikal faktiskt, innan sista kvällen i storstan tog slut. Rock of Ages hette den. Inte lika.. välvårdad som Mamma mia kanske, och lite fler strippstänger (jag kan ana vad ni tänker) på scen. Men himla rolig faktiskt! Sen, efter en sista sväng bland neonljusen på Times Square tog kvällen slut och dags att sova. För sista gången där borta.


New York, dag 4.

1 kommentar:

Lina sa...

ååååh fick värsta flashbacken på första bilden, satt där själv för många år sen och åt en pretzel med ost, hihi! :D