lördag 12 december 2009

mitt vinterland

Vem kunde tro att det var söderut jag skulle åka för att få se snön? Inte jag iallafall, och därför blev det om möjligt ännu lite bättre när det visade sig vara så! Igår kunde det knappt kallas snö på marken iochförsig, men ikväll ramlade det ner flingor i mer än flera timmar. Så jag var ju tvungen att ta en promenad i det, med skavsår och allt. Dags för lite julstämning nu kanske? Jag börjar drabbas av panik så smått annars..

Närmare hela dagen har gått i snöns tecken; försökte bestämma nya skidor på förmiddagen (gick.. dåligt), fortsatte googla lite när jag kom hem, kollade klipp och bloggar på freeride på eftermiddagen och avslutade med veckoprognosen från smhi- på onsdag blir det vittvittvitt och på torsdag kallt som i en igloo. Tjihoo!

2 kommentarer:

jessie sa...

Oh snö!! SNÖÖÖÖÖ.. snöbollskrig rosendal? Natur mot sam?

Sofia sa...

vad duktig du är som både jobbar och pluggar, det hade jag aldrig orkat haha!

Humm han är en fin pojke men om han är HAN vet jag inte ännu. Men han är fin och han sover i min säng ibland och kramas så att jag inte är ensam :)

Har du inte fått julstämning ännu?
SNÖN HAR KOMMIT HIT!