måndag 27 september 2010

måndagsfint

kaffekaffe2
Jag tänkte på det där jag sa till mig själv igår, om att fånga dagarna nu i veckan. Fick en briljant idé imorse på tal om det då att faktiskt verkligen fånga dagarna, varje dag. Att liksom göra något fint av de här måndag tisdag onsdag torsdag som jag är helledig, så att det inte blir så farligt ändå att jobba hela helgen sen (och resten av hösten). (+++ att då har jag något att skriva om också, eeh).

Sagt och gjort. Måndag invigdes med att simma 45 min, vilket gjorde mig lite till en ny människa. Unnade mig en Harper's Bazaar och tog en kortkort sväng på stan innan jag cyklade hemåt mot en efterlängtad kaffe. Och nu i drygt en timme har jag bara varit. Suttit i soffan med kaffet och tidningen och lyssnat på en gammal höstlista och blivit sugen på livet igen. Och tänka sig, klockan är bara två!

Inga kommentarer: