tisdag 14 september 2010

FALL

PhotobucketHösten gör mig alltid lite extra inspirerad. Eller lite extra är kanske fel uttryckt, överhuvudtaget stämmer nog mer.. Vet inte vad det beror på dock, men känner att nystart nog passar in rätt bra! Problemet i år är bara att finna tid till det hela, fota, skriva, det där som ska göras. Jobb jobb jobb råkar komma i vägen större delen av tiden, men jag ska nog lösa det!
Annars då? Hösten gör mig glad faktiskt. Det är fint att tänka på eftermiddagssolen och regnlukt och gula träd när man är instängd i en fabrik hela dagarna. Då blir det liksom ännu lite gladare att cykla hem sen när man slutar. Det bästa med jobb, och ingen skola längre, är ju att hela eftermiddagen kan gå åt till ingenting, eller allt om man så vill, i den där eftermiddagssolen. Istället för att begrava näsan i böcker menar jag.
(Hade såklart mer än hemskt gärna hellre spenderat en tid i central park i år igen. Men jag menar, vem vill inte det? Jag hittar egna nya äventyr istället.)

Inga kommentarer: